Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز

2,527

آموزش کارآفرینی از سیر تا پیاز

 

مطالعه مقاله هایی که در لیست زیر جمع آوری شده است، به شما کمک میکند تا به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید:

 

کارآفرینی

کارآفرینی یک شغل نیست بلکه بخشی از هویت شما است. برای کارآفرین شدن باید ریسک‌پذیر و دارای ایده‌های جدید باشید. به ‌عبارت دیگر، باید ذهن خود را با طرز تفکر جدید پرورش دهید. ممکن است شما هم از خودتان پرسیده باشید چه موقع امن‌ترین زمان برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید است؟ واقعیت این است که یک کارآفرین، هیچ‌ موقع این سؤال را نمی‌پرسد؛ زیرا چیزی به نام امن‌ترین زمان وجود ندارد. کارآفرینان نگاه متفاوتی به کسب‌و‌کار دارند و خارج از عرف معمول فکر می‌کنند…

 

کارآفرینی

خیال برخی بر این است که در کارآفرینی ساعات کاری آزادی خواهند داشت و رئیس خودشان خواهند بود، هر وقت دلشان بخواهد سر کار می روند و حساب بانکی شان به طور معجزه آوری پر خواهد شد. درحالیکه این تصورات نادرست است. رئیس یک کارآفرین مشتری و کارمندانش هستند. تا زمانی که آنها برای او کار و از خدمات او استفاده کنند کارآفرین نیز وجود خواهد داشت. در غیر این صورت ورشکست می شود…

 

کارآفرینی

کارآفرینان بر کار و تلاش خود اتکا می کنند و هرگز به شانس اعتقاد ندارند. اگر برای موفقیت تان در سال جدید منتظرید شانس درب منزل تان را بکوبد، سخت در اشتباهید. کتاب و برنامه ریزی می توانند علم و مهارت شما را بالا ببرند اما زمانی می توانید به رویاهای تان برسید که آنها را به کار گیرید. از این رو در این مقاله ۵ کلیدی که باعث موفقیت کارآفرینان می شود، برای شما نیز آورده شده تا در سال ۱۳۹۶ موفق تر از سال قبل تان شوید…

 

کارآفرینی

نظر اکثر صاحبان کسب و کار این است که کسب و کار پرچالش ترین، لذت بخش ترین و ارزشمندترین (از همه نظر) انتخاب زندگی یک کارآفرین است. پشتکار و صبر از ویژگی های ضروری یک کارآفرین است. اما برای موفقیت در این کار، به هیچ چیز ذاتی نیاز ندارید، بلکه می توانید با بهبود دادن شخصیت خود از بهترین کارآفرینان شوید. در این مقاله نکاتی به عنوان راهنمایی برای شما آورده شده است…

 

کارآفرینی

کارآفرینان به قهرمانان جدید جهان کسب‌و‌کار تبدیل شده‌اند. در دانشکده کسب‌و‌کار هاروارد، جایی که من طرح توسعه شغلی را مشاوره می‌دهم، حتی دانشجویانی که می‌خواهند به شرکت‌های بلوچیپ بپیوندند و هیچ قصدی برای شروع استارت‌آپ‌ ندارند، اگر کسی به آنها بگوید که آنها «کارآفرینانه» عمل نکرده‌اند، ممکن است این را بی‌احترامی قلمداد کنند…

 

هفت راه حل برای انتخاب بهترین افراد برای استخدام در استارتاپ ها

استخدام بهترین افراد از میان متقاضیان، همواره از بزرگترین چالش‌های مدیران بوده است. شاید بهتر است در این زمینه به تجربیات بزرگان نگاهی داشته باشیم. برای بهترین بودن، باید بهترین افراد برای شما کار کنند. ۱۱ کارآفرینی که در این مقاله، داستان و تجربیات آن‌ها را می‌خوانید، توانسته‌اند با استخدام بهترین‌ها، کسب و کار خود را به موفقیت برسانند…

 

کارآفرینی

تنبلی کردن در بسیاری از سازمان‌های کوچک و بزرگ مشاهده می‌شود. تنبلی در کارهای سازمان باعث می‌شود زمان از دست برود. از زمان می‌توان به‌عنوان ارزشمندترین کالا در شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها یاد کرد. اگر عادت‌های بدی مثل تنبلی در این نوع کسب و کارها هم تبدیل به یک مورد عادی شود، آن شرکت نوپا محکوم به شکست خواهد بود. در ادامه با همراه باشید تا دراین‌باره بیشتر بحث کنیم…

 

کارآفرینی

یافتن افراد مناسب برای استخدام در بخش فناوری اطلاعات می‌تواند کار دشواری باشد، و اگر در این زمینه اشتباه کنید، پیامدهای آن قابل توجه‌ خواهند بود. به گفته وزارت کار آمریکا، استخدام‌های نامناسب حداقل ۳۰ درصد حقوق و دستمزد اولیه سالانه هزینه برمی‌دارند، اما اعتقادها بر این است که این مقدار بسیار بیشتر می‌باشد و اشتباهی در این خصوص صورت می‌گیرد به گونه‌ای است که شرکت‌ها نمی‌توانند به راحتی در بازار رقابتی امروزی از پس آن بربیایند…

 

کارآفرینی

اکثر کارآفرینان و کارمندان یک نگرانی مشترک دارند: آیا همه ی تلاش شان را کرده اند یا می توانستند بهتر از این باشند؟ هرگز از خود انتظارات بی جا نداشته باشید. اگر با انجام دادن کاری به جامعه ی خود خدمت می کنید، بدانید که عالی هستید. توانایی انسان ها با یکدیگر متفاوت است از این رو نمی توانید خود را با دیگران مقایسه کنید…

 

کارآفرینی

ماهنامه علمی و تحلیلی «سرآمد» که در بخشی از صفحات خود به دنیای کارآفرینی، مدیریت و فضای کسب و کار می‌پردازد در آخرین شماره خود به یک ایده عجیب برای موفقیت مدیران و کارآفرین‌ها اشاره کرده است که اگرچه در نگاه اول ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما با خواباندن غبارهای پیش داوری خواهیم دید که این ایده که از زبان آریانا هافینگتن، تحلیلگر و سردبیر نشریه هافینگتن پست مطرح می‌شود چندان هم بیراه نیست، گزیده‌ای از متن سخنرانی این تحلیلگر را در ادامه می‌خوانید…

 

کارآفرینی

شما در مسیر توسعه‌ی کسب و کار خود در سطح جهانی، نه‌تنها با دشواری‌های ناشی از تفاوت زبانی و زمانی مواجه خواهید شد، بلکه به‌احتمال زیاد مدل کسب و کار شما هنگام گسترش در سطح جهان نیز دچار تغییر خواهد شد. اگر یک کسب و کار به دنبال باقی ماندن در بازار جهانی است، باید تیمی متشکل از افرادی داشته باشد که تمام ظرافت‌های مربوط به برندسازی را بلد باشند…

 

کارآفرینی

کارآفرین بودن راجع به خدمت به مشتریان و کارکنانی است که قرار است چشم ‏انداز شخصی شما را محقق کنند.در عمل این مشتریان و کارکنان هستند که رئیس شما محسوب می‏شوند. رویای کارآفرینی زمانی در ذهن من شکل گرفت که دوران کارمندی به‌شدت برایم کس ل‏کننده شده بود. در تخیلاتم می‏دیدم که روی زمانم مدیریت بهتری دارم، آزادی عمل بیشتری به دست آورده‏ام و چشم‏انداز شخصی‏ام را محقق کرده ‏ام، بدون اینکه خودم را درگیر مناقشات رایج دنیای کارمندی کرده باشم…

 

کارآفرینی

دنیای کارآفرینی بسیار جذاب است و همیشه افراد جسور و ماجراجو می‌توانند هفت‌خان رستم را پشت سر بگذارند و در این کار موفق شوند. تعریف شما از موفقیت چیست؟ آیا با رساندن یک سازمان به اهدافش می‌توانیم خود را یک فرد موفق قلمداد کنیم؟ به نظر یک زوج کارآفرین که امروز می‌خواهیم در کتاب محبوب آن‌ها کمی سرک بکشیم، تعریف موفقیت در کسب و کار اندکی فرق می‌کند. از نظر آن‌ها می‌توان کلمه کسب و کار موردعلاقه‌ی موفق را جایگزین کسب و کار موفق کرد…

 

کارآفرینی

«هر معضل اجتماعی می‌تواند نقطه آغاز یک کسب‌وکار جدید باشد! برای رفع آن معضل اجتماعی و حل مسئله باید خیلی جدی دست به تأسیس شرکتی خلاق یا پروژه‌های پویا زد. شرکت یا پروژه‌ای که از نظر اقتصادی روی پای خود بایستد و با حداکثر خلاقیت و طرحی دقیق به رفع مشکل موردنظر ما در جامعه بپردازد!».  این جملات را محمد یونس، اقتصاددان بنگلادشی و برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۶ گفته است و راهکارش هم «کسب‌وکار اجتماعی» است…

 

کارآفرینی

گاهی برای شروع یک کسب و کار نیاز است یک سرمایه‌گذار جذب کنید. ولی جذب یک نفر برای سرمایه‌گذاری روی ایده ناب شما کار آسانی نیست و باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا چم و خم این کار را برای شما شرح دهیم. می‌دانیم که راه اندازی کسب و کار موفق روش‌های مختلفی دارد و هرکدام مراحل متنوعی دارند. یکی از این مراحل جذب سرمایه‌گذار است که رهبر یک کسب و کار باید این گام را با دقت بردارد…

 

کارآفرینی

اغلب برای پرداخت قبوض ماهیانه، حمایت مالی خانواده و داشتن سقفی برای زندگی باید هر روز صبح بیدار شده، لیوان چایی بنوشید و برای تامین مخارج زندگی سر کار بروید مگر اینکه پولدار باشید. اما زندگی کارآفرینان اینگونه نیست. یک کارآفرین برای این کار می کند که به دنبال علاقه اش رفته و با ایده ی منحصر به فردی که دارد از هیچ چیز، همه چیز می سازد. متاسفانه گاهی آنقدر در محل کارش وقت می گذراند که به عزیزانش کم توجه شده و ساعات کمی را در کنار آنها می ماند…

 

کارآفرینی

کسب و کار هر کارآفرینی به نحوه ی مذاکره ی او در بستن معاملات ربط دارد. اگر بتوانید به خوبی مذاکره کنید، معامله های خوبی می کنید و کارتان گسترش یافته و موفق می شوید. از این رو از ۱۰ کارآفرین موفق استراتژی های لازم برای یک مذاکره ی خوب پرسیده شده که از این قرار است…

 

کارآفرینی

چه عواملی در انصراف کارآفرینان از کسب و کار مطرح است؟ ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر آن است که انصراف کارآفرینان از کسب و کار در ایران و کشورهای منتخب به ۹ عامل «بوروکراسی، حادثه، دلایل شخصی، بازنشستگی، خروج برنامه‌ریزی شده، مواجهه با فرصت‌های بهتر، مشکل تامین مالی، کسب و کار بدون بازده و کسب‌و‌کار واگذار شده» وابسته است. عواملی که براساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته از سوی دیده‌بان جهانی کارآفرینی (GEM) که وزارت صنعت منتشر کرده، دلایل پایان کسب و کار کارآفرینان براساس سطح توسعه اقتصادی محسوب می‌شود…

 

کارآفرینی

ریچارد برانسون در ۱۶ سالگی ترک تحصیل کرد و شرکت زنجیره ای گروه ویرجین را تاسیس نمود که اکنون بیش از ۴۰۰ شرکت را تحت کنترل خود دارد. ارزش خالص سرمایه ی او ۴ میلیارد دلار تخمین زده شده و با اینکه حجم کاری بالایی دارد اما همیشه شاد و سرزنده است و از کاری که می کند لذت می برد. او اکنون در جزیره ی کارائیبی زندگی می کند که ۱۸۰ هزار دلار برای خرید آن هزینه کرده است. توصیه هایی که او برای زندگی بهتر به مردم می کند از این قرار است…

 

کارآفرینی

ورود عنوان «کارآفرین» به ادبیات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… را مربوط به سده شانزدهم میلادی می دانند. در آن زمان این عنوان برای افراد با ماموریت نظامی به کار برده می شد. در قرن هفدهم اما با شروع انقلاب صنعتی در اروپا، این عنوان به صنعتگران و بازرگانان اختصاص پیدا کرد و از اواخر دهه ۱۹۷۰ به بعد نیز کارآفرینی وارد حوزه جامعه شناسی و روانشناسی و علوم مدیریت شد و به تبع آن شاهد شکل گیری نوع جدیدی از کارآفرینی تحت عنوان «کارآفرینی اجتماعی» بودیم…

 

افراد موفق کارها را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند. اگر شما داستان افرادی را که در کسب و کار خود موفق هستند، مطالعه کنید به فهرستی از خصوصیات مشترک بین آن‌ها برمی‌خورید. این خصوصیات اخلاقی با به وجود آوردن عادت‌های مثبت، آن‌ها را در مسیر موفقیت قرار می‌دهند. افراد موفق کسانی هستند که از رویاپردازی نمی‌ترسند. آن‌ها هم چنین این جرات را دارند که از حاشیه امنی که برای خود ساخته اند خارج شوند و در کسب و کار خود ریسک کنند. آن‌ها با انجام دادن این کارها خود و اطرافیانشان را به سوی قله‌های موفقیت هدایت می‌کنند…

 

آیا ویژگی های خاصی وجود دارد که تمام کارآفرینان موفق آن را دارند؟ پس از سالها تجارب شخصی و تعلیم در زمینه تجارت، متوجه شدم که کارآفرینان ویژگیهای بسیار مشابهی دارند که باعث موفقیت آنها می شود. خوشبختانه تمام این ویژگیها را می توان یادگرفت. البته این به عهده شماست که با علم به توانایی ها و نقاط قوت خود، این ویژگیها را یاد بگیرید. این ویژگیها چه هستند؟ چگونه می توان آنها را یاد گرفت و با آنها سازگار شد…

 

تحقیقات دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا نشان می‌دهد برخی از ویژگی‌های افرادی که به اختلالات روانی مبتلا هستند، امتیاز و مزیت مثبتی در دنیای کارآفرینی است. همه‌ی افراد روان‌پریش، نه قاتل و جنایتکارند و نه حتی از رفتارهای خشونت‌آمیز لذت می‌برند. درواقع بسیاری از آن‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، در برخی از زمینه‌ها نظیر قدرت سیاسی، جمع‌آوری ثروت و اعتبار اجتماعی و گاهی راه‌اندازی یک کسب‌وکار عالی، پیشرفته‌ای خیره‌کننده‌ای داشته باشند. در این مطلب می‌خواهیم بر یک مقاله‌ی روانشناسی مروری داشته باشیم…

 

شروع یک کسب‌وکار در دوران دانشجویی با چالش‌های بیشتری همراه است؛ اما با شناخت و بهره‌گیری از فرصت‌های خاص، می‌توان این مشکلات را کاهش داد. کارآفرینان فوق ستاره‌ای نظیر مارک زاکربرگ، ‌مایکل دل، لری پیج و سرگی برین، علاوه بر ثروت میلیارد دلاری، وجه مشترک دیگری نیز دارند: همه‌ی آن‌ها کسب‌وکار خود را از دوران دانشگاه شروع کرده‌اند. زندگی یک دانشجوی کارآفرین اصلاً ساده نیست. آیا می‌توانیم تحصیلاتمان را با موفقیت ادامه دهیم و کسب‌وکار خودمان را هم راه‌اندازی کنیم؟ درست است که برخی از این کارآفرینانی که نام بردیم، دانشگاه خود را رها کرده‌اند؛ ولی…

 

افرادی که نمی‌توانند وضعیت مالی شخصی خود را مدیریت کنند، نباید کسب‌وکاری را مدیریت کنند یا اگر کارآفرینان آینده فکر کنند که اگر شرکت خودشان را داشته باشند، اوقات فراغت بیشتری دارند، در واقعیت برعکس خواهد بود. بسیاری از افراد شاغل در کسب‌وکار به ‌دنبال کارآفرینی هستند، بدون اینکه معنی آن را بدانند. جیمز تراسلو آدامز نویسنده در سال ۱۹۳۱ واژه “کارآفرینی” را ابداع کرد. این واژه به معنی رسیدن به زندگی موفق در سایه کار سخت است. اما تجارت نسبت به دهه ۱۹۳۰ بسیار تغییر کرده است، زیرا جوامع از کشاورزی و تولید به تهیه کالا و خدمات رسیده‌اند…

 

در دنیای امروز همه ما با خطرات فرسودگی شغلی (burnout) آشنا هستیم. تحقیقات نشان می‌دهد که فرسودگی شغلی منجر به مشکلات مرتبط با کار مانند نارضایتی شغلی، غیبت از کار، تصمیم‌گیری ناکارآ و جابه‌جایی کارمندان به علاوه مشکلات مرتبط با سلامتی مانند افسردگی، بیماری‌های قلبی و حتی مرگ می‌شود. برخی مسائل معمول دیگر در مورد فرسودگی شغلی، فقدان استقلال داخلی، تعهد، انگیزه و علاقه است. اما چون توجه اکثر این تحقیقات به کارمندان در سازمان‌های بزرگ است، ما در مورد فرسودگی شغلی در سایر کارمندان چیزهای کمی می‌دانیم…

 

کارآفرینان به‌ندرت نقش‌های مدیریتی را می‌پذیرند. این روزها بهره‌وری به نگرانی همگانی تبدیل شده است. کتاب‌ها، مقالات، پادکست‌ها و ویدئوهای بی‌شماری وجود دارند که ادعا می‌کنند رمز بهره‌وری همان چند دقیقه اضافه کاری یا افزایش تولید سازمانی است. اندازه‌گیری پیشرفت بدون اهداف کاملا مشخص دشوار است. در نظر بگیرید یک بازیکن بسکتبال برای اینکه بازیکن بهتری شود به‌طور منظم آموزش دیده است؛ اینکه در چه چیزی بهتر شود؟ موقعیت گل کمتری از دست بدهد؟ ضربه بهتری بزند؟ یک ورزشکار که اهداف قطعی ندارد تلاش می‌کند دستاوردهای درستی داشته باشد…

 

بسیاری از کارآفرینان با اشتیاق و هیجان زیادی کارشان را شروع می‌کنند؛ اما پس از مدتی همین کسب‌وکار به مهم‌ترین عامل خستگی و اضطراب آن‌ها تبدیل می‌شود. راه‌اندازی یک کسب‌وکار، عملیاتی سخت و فرسایشی است. از یک‌ طرف هزینه‌های اولیه تا حدودی مرعوب‌کننده است و از طرف دیگر ساعات طولانی کار و اتفاقات غیر منتظره، فشار مضاعفی به کارآفرین وارد می‌کند. اگر می‌خواهید در دنیای کسب‌وکار دوام بیاورید، باید انگیزه‌های کلیدی خود را بیابید و دائماً آن‌ها را یادآوری کنید…

 

ما عرصه‌ی کارآفرینی را غالباً با تصویرهای لوکس سیلیکون ولی تجسم می‌کنیم؛ درحالی‌که فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف جهان، رویکردی کاملاً متفاوت نسبت به این حرفه دارند. اغلب ما تصوری رؤیایی نسبت به دنیای کارآفرینی داریم و فکر می‌کنیم اگر ایده‌ای خوب و رفتاری اخلاقی داشته باشیم، دست به عمل بزنیم و شرکتی تأسیس کنیم، می‌توانیم به درآمدی فوق‌العاده دست پیدا کنیم. به همین دلیل کارآفرینان همه‌ی مشخصات لازم را برای تبدیل‌ شدن به قهرمانان جامعه‌ی مدرن دارا هستند…

 

با اینکه نقش زنان در پست‌های مهم و مدیریتی شرکت‌ها در حال افزایش است اما کارآفرینان زن از حمایت کم‌تری نسبت به کارآفرینان مرد برخوردار هستند. علت این موضوع چیست و چه راه حلی دارد؟ این روزها زنان نقش بسیار پررنگی در محیط کار پیدا کرده‌اند و مدیریت بسیاری از پست‌های کلیدی به آن‌ها سپرده می‌شود. به طوری که مجله‌ی The Economist توانمندسازی زنان در اقتصاد را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‌ها در ۵۰ سال گذشته معرفی کرده است. زنان بیش از سه تریلیون دلار به اقتصاد کمک کرده‌اند و مالکیت ۳۶ درصد تمامی کسب‌وکارها را بر عهده دارند…

 

کارآفرینان پیشگام وارد صنعتی می‌شوند که کاملا بکر بوده و آموزشی برای پیشرفت در آن ندارند. در این حالت باید نکاتی پیچیده برای موفقیت رعایت شود. برخی از استارتاپ‌ها در بازاری شروع به فعالیت می‌کنند که تا پیش از آنها هیچ کسی به آن وارد نشده است. آنها برخی اوقات بازار یا صنعت را ایجاد می‌کنند و باید به عنوان پیشگام آن، با تمام موانع اولیه روبرو شوند. به بیان دیگر آنها راه را برای بقیه باز می‌کنند.کارآفرینان پیشگام هیچ راهنما یا آموزشی در صنعت مورد نظرشان ندارند. آنها اولین هستند و کسی نیست که از او پیروی کنند…

 

اشتباهات زیادی از یک کارآفرین تازه‌وارد ممکن است سر بزند که در این مطلب، به شماری از آن‌ها می‌پردازیم. کارآفرین شدن به مهارت، تمرکز و زمان‌بندی صحیح نیاز دارد. بدون مهارت، خدمات یا کالای ارزشمندی به بازار ارائه نخواهید کرد. بدون تمرکز، تنوع گزینه‌ها و راه‌های پیش رو، زمان و منابع شما را تلف خواهد کرد و به بیراهه سوق خواهد داد. بنابراین برای اینکه کسب و کار خود را در مسیر رشد و افزایش درآمد قرار دهید، باید مشتاق باشید، از مشاوره‌های مناسب برخوردار شوید و نسبت به چالش‌های پیش رو احساس خوشایندی داشته باشید…

 

ریسک کردن، به‌ویژه برای کارآفرینان نوپا، ذاتاً یک امر ترسناک محسوب می‌شود، چراکه ریسک معمولاً چیزی پیچیده‌تر از «انجام کاری که خطرناک به نظر می‌رسد» است. ریسک کردن، خواه در چهارچوب یک مسابقه ورزشی باشد و یا به‌صورت ترک کردن یک شغل دائمی به‌منظور صرف وقت برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، همواره با ترس و تردید همراه است و بسیاری از افراد تا حد امکان از ریسک اجتناب می‌کند. منفعل و قانع بودن معمولاً در قیاس با تلاش برای پیشرفت کردن، ریسک کمتری به افراد تحمیل می‌کند اما وقتی سرگذشت افراد موفق در عرصه کسب‌وکار را مرور می‌کنیم…

 

بسیاری از کارآفرینان فکر می‌کنند هیچ‌کس به‌خوبی خود آن‌ها از عهده‌ی مدیریت و اجرای پروسه‌های کسب‌وکار برنمی‌آید. آیا این باور در دنیای واقعی مصداق دارد؟ میلیون‌ها کارآفرین، کسب‌وکار خود را با یک رؤیای کامل و لیستی از اهداف شروع می‌کنند. آن‌ها کسب‌وکاری را راه‌اندازی می‌کنند، تیمی را استخدام می‌کنند، به سودآوری می‌رسند و به‌عنوان مولتی میلیونر، بازنشسته می‌شوند. ازآنجاکه اغلب بنیان‌گذاران نسبت به ایده‌ی خود بسیار پرشور و مشتاق هستند، تصمیم می‌گیرند خودشان مدیریت اجرایی کار را هم به عهده بگیرند…

 

همه ما یک بار به این سوال در کودکی پاسخ داده ایم یا دست کم یک بار آن را از کودکان خود پرسیده ایم. «تو دوست داری چه کاره بشوی؟» پاسخ ها معمولا آشنا و تکراری اند: «می خواهم معلم شوم… دکتر… مهندس… می خواهم خلبان شوم.» اما آیا تا به حال شنیده اید که کودکی بگوید می خواهم «کارآفرین» شوم؟ به جرئت می توان گفت: «خیر» ! زیرا اغلب والدین و همین طور جو غالب جامعه، معمولا مشاغل پول ساز، مدیریتی و پرستیژدار اجتماعی را به عنوان اهداف شغلی معرفی می کنند و کمتر به مقوله کارآفرینی می پردازند. در صورتی که کارآفرینی، سرچشمه ایجاد و خلق مشاغل مختلف، پول و استفاده بهینه از سرمایه های انسانی و طبیعی کشور است…

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.