بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی شمال به جنوب کشور
معاون وزیر راه و شهرسازی:
آزادراه خرم اباد – اراک، بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی شمال به جنوب کشور است
خرم آباد – ایرنا – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه خرم اباد – اراک بخش مهمی از کریدور اصلی و ترافیکی کشور در مسیر شمال به جنوب و اتصال دهنده مسیر آزادراهی از نواحی شمالی به بندرامام خمینی (ره) در جنوب کشور است. به گزارش ایرنا،علی نورزاد در جریان بازدید از پروژه عمرانی آزادراه خرم اباد – اراک و خط اهن دورود – خرم آباد که به همراه استاندار لرستان انجام شد، افزود: اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.
وی اظهار کرد: اجرای این پروژه عمرانی مهم و ملی همچنین نقش قابل توجهی در بخش واردات و صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: احداث آزادراه خرم آباد – اراک موجب اتصال کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از طریق مسیرهای ارتباطی اراک – سلفچگان – ساوه – خرم آباد – پل زال خواهد شد.نورزاد همچنین با اشاره به تاثیرات مهم و قابل توجه این طرح در حوزه تامین و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل کشور افزود: در صورت امتدادیابی این مسیر آزادراهی از سلفچگان به سمت قم و اتصال آن به ازادراه حرم تا حرم بر میزان پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور تاثیر قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: آزادراه اراک – خرم آباد از فاصله 15 کیلومتری محور اراک – بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در 10 کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد – بروجرد متصل خواهد شد.نورزاد اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طراحی، تامین مصالح و ساخت ازادراه شش خطه اجرا می شود.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه با اعتباری معادل 9 هزار و 600 میلیارد ریال به طول 135 کیلومتر و در مدت 36 ماه (مدت اولیه پیمان) احداث خواهد شد.