Take a fresh look at your lifestyle.

افتتاح قطعه آخر آزادراه اصفهان تا پایان تابستان

0 151
افتتاح قطعه آخر آزادراه اصفهان تا پایان تابستان مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 05 خرداد 1393 ساعت 13:24

معاون شرکت ساخت خبر داد:

افتتاح قطعه آخر آزادراه اصفهان تا پایان تابستان

باتوجه به لزوم اتصال آزادراه کنارگذر غربی اصفهان به محور شریانی اصفهان _ شیراز، بخش پایانی این آزادراه تا پایان تابستان تکمیل و بهره‌برداری می‌شود. به گزارش ایسنا ، آزادراه کنارگذر غربی اصفهان در 25 کیلومتری اصفهان از محور چهار خطه مورچه خورت اصفهان جدا شده و با یک دستگاه تقاطع غیر همسطح در ادامه آزادراه کاشان – اصفهان به طرف جنوب ادامه یافته و پس از قطع راه اصلی الیگودرز _ اصفهان (در غرب نجف آباد) و عبور از روی بزرگراه اصفهان – ذوب آهن ( در محل گردنه گاوپیسه) و تلاقی با رودخانه زاینده‌رود در شش کیلومتری مجتمع فولاد مبارکه به بزرگراه ارتباطی مبارکه ختم می‌شود.که احمدی نوری، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت به خبرنگار راه ایسنا گفت: بخش پایانی آزادراه کنارگذر غربی اصفهان تا پایان تابستان تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.وی اظهار کرد: این آزادراه به عنوان بخش مهمی از شبکه شریانی شمال _ جنوب کشور در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان و انتقال سریع‌تر بار و کالا و مسافر و صرفه‌جویی در مصرف سوخت از نقاط مهم و استراتژیکی یاد شده و صنایع حاشیه رودخانه زاینده‌رود و شهرک صنعتی مبارکه نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد.

یکی ازویژگی‌های مهم شهر اصفهان، اهمیت استراتژیک این شهر به عنوان نقطه تلاقی مهمترین محورهای ارتباطی در شبکه حمل و نقل کشوراست؛ گسترش شهر نشینی، افزایش ترافیک و وسعت شهر اصفهان همراه با افزایش جمعیت و وجود مراکز گردشگری، فرهنگی از یک سو و لزوم انتقال محصولات کارخانه‌های بزرگ از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، سیمان سپاهان، پلی اکریل، صنایع نظامی، فولاد صبا و … بدون گذر از داخل شهر به مناطق جنوبی و در ادامه به محورهای ارتباطی استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس و یزد باعث شد که موضوع مطالعات، پیرامون احداث کنارگذر غربی با مشخصات آزادراه در مجاورت این شهر مطرح شود.بنابر تعاریف بین‌المللی، آزادراه عبارت است از راهی با استاندارهای خاص که خطوط رفت و برگشت آن از یکدیگر جدا بوده و هیچگونه تقاطع همسطحی ندارد و ورود و خروج از آن محدود بوده و غالبا با پرداخت عوارض همراه است.آزادراه‌ها معمولا برای اتصال دو یا چند نقطه مهم و استراتژیک به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی احداث می‌شود.در دنیای امروز پارامترهای مختلفی می تواند میزان توسعه یافتگی هر کشور را مشخص می‌کند که از اهم آن گسترش و ساخت زیربناهای حمل و نقل و به طورویژه احداث محورهای آزادراهی است، در این راستا احداث و تکمیل شبکه آزادراهی در کشور پس از تصویب قانون مشارکت، در آبان 66 آغاز شده است.


صفحه اصلی

ارسال یک پاسخ