GSB 2014، زمانی برای درخشیدن
در حالی که در هفته جهانی کارآفرینی کل دنیا حول محور استارتاپ ها، کارآفرینان و نوآوران می چرخد، گلوبال استارتاپ بتل دوباره برگشته است. بیش از ۲۵۰ استارتاپ ویکند در آخر هفته در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۱ نوامبر برگزار خواهد شد و هر تیمی که در یکی از این رویدادها شرکت کرده باشد، قادر به شرکت در رقابت GSB خواهد بود.
امسال ۵ مسیر مختلف برای رقابت تیم ها با منابع، داورها و جوایز متفاوت در نظر گرفته شده است و تیم ها با شرکت در هریک از این مسیر ها می توانند شانس خود را برای برنده شدن و جوایز ارزشمند این رقابت امتحان کنند.
مسیر قهرمانان:
مسیر قهرمانان بهترین ها را از هر شهر و هر منطقه جغرافیایی به نمایش خواهد گذاشت. تیم شما به ترتیب این سه مرحله به رقابت خواهد پرداخت:
- ۱- محلی
- ۲- منطقه ای
- ۳- جهانی
چگونه از مسیر قهرمانی، قهرمان بیرون خواهید آمد؟
۱- در یکی از استارتاپ ویکند های نزدیک خود شرکت کنید.
۲- در رویداد مذکور اول، دوم با سوم شوید. این مقام ها شما رو به دور منطقه ای می برند.
۳- قدم بعدی، در منطقه (کشور) خود جزو دو تیم برتر شوید:
* ارائه ویدیوی ۹۰ ثانیه ای در عرض ۴۸ ساعت بعد از اعلام نتیج رویدادتان
* با شروع ۲۶ نوامبر، هر تعداد که می توانید رای جمع کنید. پایان رای گیری روز سوم دسامبر خواهد بود.
* علاقه مندی داوران منطقه خودتان را به دست آورید.
**ترکیب تعداد رای ها و امتیاز اکتسابی از داوران، عاقبت شما برای رد شدن از دور منطقه ای مشخص خواهد نمود.
۴- اگر به ۱۲ تیم نهایی راه یافتید، رتبه نهایی شما از طریق معیارهای قسمت داوری برندگان نهایی معلوم خواهد شد.(معیار های داوری نهایی را در زیر بخوانید.)
۵- برندگان در تاریخ ۱۰ دسامبر رسما اعلام خواند شد.
شرایط داوری:
تجربه( محصول شما چطور به نظر می رسد):
* آیا محصولتان راحت الاستفاده است و به صورت ذاتی درک می شود؟
* آیا محصول شما جذاب است؟
* استفاده از محصول شما چه حسی را به استفاده کننده منتقل می کند؟
اجرا( چه چیزی درست کرده اید):
* نمونه اولیه محصول شما – که در یک آخر هفته آن را ترتیب داید- چقدر کارآمد است( می خواهد نرم افزار باشد، سخت افزار یا هر چیزی)؟
* آیا شما قادر بودید تا با بازخوردی که از مشتری گرفته اید، به یک راه حل سازنده برسید؟
* چقدر از محصولتان را پیاده سازی کرده اید؟
اعتبارسنجی(آیا بیزینس شما شدنی است و مشتری دارد):
* ارزش های کلیدی کار شما چیست؟
* کاربران شما چه کسانی خواهند بود، مشتریان شما چطور(آیا یکی هستند)؟
* با چه تعدادی از کاربران ارتباط برقرار کردید؟
* چگونه مشکلات و راه حل های پیش رویتان را با مشتری تان اعتبار سنجی کردید و از آن چه آموختید؟
* چگونه برای موفق کردن این بیزینس برنامه ریزی کرده اید؟ (آیا یاد گرفته اید که در رقابت خود، چگونه برای جلب مشتری، مدل درآمدی و چیزهایی از این قبیل یک معیار تعیین کنید؟)
شرایط اولیه حضور در کورس قهرمانی:
* باید تیمی جدید در یکی از رویدادهای رسمی استارتاپ ویکند طی یک دوره GSB باشید(۱۴ تا ۲۴ نوامبر)
* باید رده ی اول، دوم یا سوم حوزه محلی استارتاپ ویکند خودتان را کسب کرده باشید.
جوایز:
- شرکت و غرفه در نمایشگاه CES لاس وگاس
- حضور در کنفرانس Lunch شرکت .Co
- تور بورس NASDAQ در نیویورک
- سفر به مقر اصلی UP Global در سیاتل
- اشتراک ۱ ساله Hootsuite Pro
- Startup Legal Kit ( مشاوره های حقوقی بر اساس موقعیت)
اگر تیم شما در حوزه محلی جزو سه تیم نشد، به همین منوال راه های بسیار خوبی برای رقابت وجود دارند! GSB Themed Tracks را برای اطلاعات بیشتر چک کنید.
مسیرنوآوران:
مسیر نوآوران همه تیم های استارتاپ ویکند را برای اجرای ایده هایشان بر روی یک دامین .CO فرا میخواند تا شانس خود را برای برنده شدن حضور و غرفه در Lunch Festivalامتحان کنند. بهترین مکان برای اجرا، جذب سرمایه و یادگیری در مورد شروع استارتاپ شما است. هر تیمی که ایده خود را بر روی یک دامین .CO راه اندازی نماید واجد شرایط این بخش خواهد بود.
شرایط داوری:
تجربه( محصول شما چطور به نظر می رسد):
* آیا محصولتان راحت الاستفاده است و به صورت ذاتی درک می شود؟
* آیا محصول شما جذاب است؟
* استفاده از محصول شما چه حسی را به استفاده کننده منتقل می کند؟
اجرا( چه چیزی درست کرده اید):
* نمونه اولیه محصول شما – که در یک آخر هفته آن را ترتیب داید- چقدر کارآمد است( می خواهد نرم افزار باشد، سخت افزار یا هر چیزی)؟
* آیا شما قادر بودید تا با بازخوردی که از مشتری گرفته اید، به یک راه حل سازنده برسید؟
* چقدر از محصولتان را پیاده سازی کرده اید؟
اعتبارسنجی(آیا بیزینس شما شدنی است و مشتری دارد):
* ارزش های کلیدی کار شما چیست؟
* کاربران شما چه کسانی خواهند بود، مشتریان شما چطور(آیا یکی هستند)؟
* با چه تعدادی از کاربران ارتباط برقرار کردید؟
* چگونه مشکلات و راه حل های پیش رویتان را با مشتری تان اعتبار سنجی کردید و از آن چه آموختید؟
* چگونه برای موفق کردن این بیزینس برنامه ریزی کرده اید؟ (آیا یاد گرفته اید که در رقابت خود، چگونه برای جلب مشتری، مدل درآمدی و چیزهایی از این قبیل یک معیار تعیین کنید؟)
شرایط حضور:
تیم ها در انتهای هفته باید ایده خود رو بر روی یک دامین .COاجرایی نمایند.
جوایز:
- غرفه و شرکت در Lunch Festival
- سفر به سانفرانسیسکو
- پکیج MOZ SEO
- پکیج تست پلفرم
- پکیج LiveChat
- یکسال استفاده از UserVoice
مسیر استارتاپ بانوان:
در مسیر استارتاپ بانوان همه شرکت کنندگانی که موسس آن از بانوان است، توسط یک خانم مدیریت میشود و یا ۵۰٪ از اعضای تیم را بانوان تشکیل میدهند میتوانند در این رقابت شرکت کنند.
شرایط داوری:
تجربه( محصول شما چطور به نظر می رسد):
* آیا محصولتان راحت الاستفاده است و به صورت ذاتی درک می شود؟
* آیا محصول شما جذاب است؟
* استفاده از محصول شما چه حسی را به استفاده کننده منتقل می کند؟
اجرا( چه چیزی درست کرده اید):
* نمونه اولیه محصول شما – که در یک آخر هفته آن را ترتیب داید- چقدر کارآمد است( می خواهد نرم افزار باشد، سخت افزار یا هر چیزی)؟
* آیا شما قادر بودید تا با بازخوردی که از مشتری گرفته اید، به یک راه حل سازنده برسید؟
* چقدر از محصولتان را پیاده سازی کرده اید؟
اعتبارسنجی(آیا بیزینس شما شدنی است و مشتری دارد):
* ارزش های کلیدی کار شما چیست؟
* کاربران شما چه کسانی خواهند بود، مشتریان شما چطور(آیا یکی هستند)؟
* با چه تعدادی از کاربران ارتباط برقرار کردید؟
* چگونه مشکلات و راه حل های پیش رویتان را با مشتری تان اعتبار سنجی کردید و از آن چه آموختید؟
* چگونه برای موفق کردن این بیزینس برنامه ریزی کرده اید؟ (آیا یاد گرفته اید که در رقابت خود، چگونه برای جلب مشتری، مدل درآمدی و چیزهایی از این قبیل یک معیار تعیین کنید؟)
شرایط حضور:
- موسس تیم خانم باشد.
- تیم توسط یک خانم مدیریت شود.
- بیشتر از ۵۰ درصد اعضای تیم خانم ها باشند.
جوایز
- شرکت و غرفه در نمایشگاه CES لاس وگاس
- شتراک ۱ ساله Hootsuite Pro
- Startup Legal Kit ( مشاوره های حقوقی بر اساس موقعیت)
- اشتراک ۱ ساله MailChimp
- اشتراک ۶ ماهه Foundersuite
- اشتراک ۶ ماهه Pipedrive
مسیر آموزش و قدرت
معیارهای داوری
تاثیر آموزش:
* آیا تیم شما مشکلی آموزشی را حل می کند؟( به عنوان مثال آیا راه حل شما بر روی دانش آموختن، انتقال دانش، آموزش، آموختن یا ذخیره اطلاعات تمرکز می کند؟)
* آیا مشکل مهمی را در آموزش حل می کند؟
* آیا این راه حل بهتری نسبت به آنچه که قبل از این وجود داشت، هست؟
*آیا این راه حل تاثیر به سزایی در دنیا خواهد گذاشت؟
تجربه( محصول شما چطور به نظر می رسد):
* آیا محصولتان راحت الاستفاده است و به صورت ذاتی درک می شود؟
* آیا محصول شما جذاب است؟
* استفاده از محصول شما چه حسی را به استفاده کننده منتقل می کند؟
اجرا( چه چیزی درست کرده اید):
* نمونه اولیه محصول شما – که در یک آخر هفته آن را ترتیب داید- چقدر کارآمد است( می خواهد نرم افزار باشد، سخت افزار یا هر چیزی)؟
* آیا شما قادر بودید تا با بازخوردی که از مشتری گرفته اید، به یک راه حل سازنده برسید؟
* چقدر از محصولتان را پیاده سازی کرده اید؟
اعتبارسنجی(آیا بیزینس شما شدنی است و مشتری دارد):
* ارزش های کلیدی کار شما چیست؟
* کاربران شما چه کسانی خواهند بود، مشتریان شما چطور(آیا یکی هستند)؟
* با چه تعدادی از کاربران ارتباط برقرار کردید؟
* چگونه مشکلات و راه حل های پیش رویتان را با مشتری تان اعتبار سنجی کردید و از آن چه آموختید؟
* چگونه برای موفق کردن این بیزینس برنامه ریزی کرده اید؟ (آیا یاد گرفته اید که در رقابت خود، چگونه برای جلب مشتری، مدل درآمدی و چیزهایی از این قبیل یک معیار تعیین کنید؟)
نیازمندی های مشمولیت در این بخش:
* تیم برنده یک ایده استارتاپی در زمینه آموزش و پرورش ارائه خواهد داد.
* تیم برنده با استفاده از تکنولوژی، محصولشان را به طور گسترده تری در دسترس خواهند گذاشت.
جوایز:
- ۲۰ هزار دلار در درس های GA
- ۵۰۰۰ دلار کمک هزینه اقامت در شهرهایی که کمپ آموزشی GA را دارند تا دورۀ خود را بگذرانید.
- جلسات مربی گری خصوصی
- ۴۰ ساعت حمایت دانشجویان و مراکز دانشگاهی
- اشتراک ۶ ماهه StartupPlan
- اشتراک ۱ ساله Hootsuite Pro
- Startup Legal Kit ( مشاوره های حقوقی بر اساس موقعیت)
مسیر کار خوب را انجام بده:
همه تیم ها در این مسیر می توانند شرکت کنند.
شرایط داوری:
تجربه( محصول شما چطور به نظر می رسد):
* آیا محصولتان راحت الاستفاده است و به صورت ذاتی درک می شود؟
* آیا محصول شما جذاب است؟
* استفاده از محصول شما چه حسی را به استفاده کننده منتقل می کند؟
اجرا( چه چیزی درست کرده اید):
* نمونه اولیه محصول شما – که در یک آخر هفته آن را ترتیب داید- چقدر کارآمد است( می خواهد نرم افزار باشد، سخت افزار یا هر چیزی)؟
* آیا شما قادر بودید تا با بازخوردی که از مشتری گرفته اید، به یک راه حل سازنده برسید؟
* چقدر از محصولتان را پیاده سازی کرده اید؟
اعتبارسنجی(آیا بیزینس شما شدنی است و مشتری دارد):
* ارزش های کلیدی کار شما چیست؟
* کاربران شما چه کسانی خواهند بود، مشتریان شما چطور(آیا یکی هستند)؟
* با چه تعدادی از کاربران ارتباط برقرار کردید؟
* چگونه مشکلات و راه حل های پیش رویتان را با مشتری تان اعتبار سنجی کردید و از آن چه آموختید؟
* چگونه برای موفق کردن این بیزینس برنامه ریزی کرده اید؟ (آیا یاد گرفته اید که در رقابت خود، چگونه برای جلب مشتری، مدل درآمدی و چیزهایی از این قبیل یک معیار تعیین کنید؟)
جوایز
- سفر به نیویورک و بازدید از مقر اصلی KIND Snacks
- اشتراک سه ماهه محصولات KIND Snakcs
- جلسات مربی گری خصوصی
- اشتراک ۱ ساله خبر نامه های MailerLite
- پکیج طراحی ۹۹Designs
- اشتراک ۹۰ روزه Balsamiq
نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.