Take a fresh look at your lifestyle.

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به این نکات مهم توجه کنید

0 123

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به این نکات مهم توجه کنید

در سده های پیشین ثروتمند شدن با خرید فروش محصولات یا خدمات فیزیکی میسر میشد ، اما امروزه بهترین روش ثروت اندوزی ورود به دنیای آنلاین و خرید و فروش در این دنیاست. مارک آستروفسکی

روز به روز بر تعداد افرادی که می خواهند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنند بیشتر و بیشتر می شود. ممکن است در ابتدا راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، همه چیز خیلی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما واقعیت این است که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق و پولساز شما نیاز به مهارت های فنی وب و دانش تجاری سازی خواهید داشت، به طور کلی و خلاصه شما نیاز به مهارت های :

  • مهارت های فنی و ابتدایی وب
  • بازاریابی اینترنتی
  • تحلیل مسئله و تشخیص ایده های در مسیر توسعه کسب و کار
  • هوش تجاری سازی
  • مدیریت بحران و چالش ها

و برنامه ریزی مشخص برای رسیدن به اهداف کسب و کارتان ، دقیقا مشخص کنید و بدانید به کجا میخواهید برسید و چه کارهایی قرار است انجام شوند. در اینجا برخی از مهم ترین استراتژی های مفید را که باید توسط کارآفرینان اینترنتی هنگام راه اندازی کسب و کار اینترنتی در نظر گرفته شود ، ذکر خواهم کرد. آنچه در این مقاله میخوانید، چراغ راهی برای مسیر کارآفرینی اینترنتی تان خواهد بود.

درس هایی که قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی تان باید بدانید

۱- خودتان دست به کار شوید

دنیای کسب و کار دنیای بی رحمی است و شما برای پیروزی در این دنیا نیاز به یادگیری مداوم دارید و خود را بروز نگه دارید. شما در طی مسیر توسعه کسب و کارتان با چالش ها و سختی هایی روبرو می شوید که حتی در بهترین حالت پیش بینی های تان هم به آن فکر نمی کردید ، پس یاد بگیرید و تجربه اندوزی را شروع کنید تا این  مسیر پر پیچ وخم را با خیال راحت بگذارنید.

مسئله مهم دیگر که باید در شروع کسب و کار اینترنتی تان حتما در نظر بگیرید این است که برای طراحی وب سایت و توسعه وب سایت تان سراغ شرکت های نرم افزاری نروید ، چراکه در حال حاضر سیستم های آماده ای وجود دارد که راه اندازی و مدیریت سایت را برای شما را به شدت سازی می کند و این باعث عدم وابستگی شما به شخص و یا شرکت دیگری می باشد و روند رشد کسب و کارتان سریع تر اتفاق می افتد.

۲- بسیار مهم ؛ بازاریابی اینترنتی را یاد بگیرید

مهم ترین قسمت هر کسب و کاری بخش بازاریابی آن است و این مهم در کسب و کارهای اینترنتی حیاتی تر و مهم تر است. اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی تان  به موفقیت برسد و موتور پولسازی کسب و کارتان را روشن کنید باید بازاریابی اینترنتی را به عنوان مهارت قدرتمند ، کاملا بیاموزید.

به طور کلی برای یادگیری بازاریابی اینترنتی باید به ۴ مبحث تسلط پیدا کنید.

  • سئو و آنالیز سایت
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازارریابی ایمیل

و همه اینها را در راستای تبدیل کردن کاربر به مشتری استفاده کنید. می توانید همین حالا بازرایابی اینترنتی را یاد بگیرید.

۳- سرمایه مهم است

بسیاری با این تصور که کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه ندارد وارد این حوزه می شوند ، این یک وعده فریب دهنده است. برای شروع کسب و کار اینترنتی نیاز به حداقل سرمایه خواهید داشت و شاید بهتر است اینطور بگوییم در کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کارهای سنتی و فیزیکی شما نیاز کمتری به سرمایه اولیه خواهید داشت.

شما می توانید با سرماه کم کسب و کار اینترنتی خودتون را راه اندازی کنید و سپس برای توسعه کسب و کارتان به فکر جذب سرمایه و سرمایه گذار باشید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری آن را مرتکب می شوند این  است که در شروع کسب و کارشان به فکر جذب سرمایه هستند ، در صورتی که اصلا میزان سرمایه مورد نیاز در شروع کار را نمی توان تخمین زد و همین باعث شکست در بسیاری از کسب و کارها خواهد شد. پس یادتان باشد مهم تر از جذب سرمایه ، میزان و زمان جذب سرمایه است.

 

کسب و کار اینترنتی

 

۴- یک دست صدا ندارد

شریک خوب نیست ، اگه شریک خوب بود خدا هم شریک داشت ، اینها جملاتی است که بسیار شنیده ایم و بسیاری از ما برایمان جا افتاده که این صحبت صحیح است. اما استاندارد های روز دنیا برای راه اندازی کسب و کار مدرن و یا استارتاپ چیزه دیگری می گوید : حداقل تعداد پایه گذار یک استارتاپ موفق می بایست ۲ نفر باشد. چرا که در دراز مدت یک دست شما صدایی در میان رقبا نخواهد داشت.

پس به دنبال یک هم تیمی و شریک خوب برای خود باشید ، سعی کنید رفتار حرفه ای با همکاران و هم تیمی های خود داشته باشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. فراموش نکنید رقبای شما از شما باهوش تر عمل کرده و ارائه خدمات در اینترنت را با محدویت نیروی انسانی و دلسوز شروع نکرده اند و سریع تر به نتایج دلخواهشان خواهند رسید.

 

کسب و کار اینترنتی

 

۵- گرفتن ای نماد و مجوزهای صنفی سخت نیست

بسیاری گرفتن مجوزهای قانونی را برای کسب و کارشان را تبدیل به یک غول بزرگ کرده اند در صورتی که شما می توانید همزمان با تکمیل فرآیند کسب و کار خود و طراحی امکانات سایت  ، ای نماد و مجوز ستاد ساماندهی مراجعه کنید و مراحل أخذ مجوزهای اولیه را طی کنید. به هیچ عنوان دریافت مجوز های صنفی را مانع شروع کسب و کار اینترنتی محسوب نکنید.

۶- حضور جدی فقط در یک یا چند شبکه اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به بخش جدایی نشدنی بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. عدم حضور در شبکه ه‌های اجتماعی بهتر ازحضور ضعیف،  بدون برنامه و نصفه نیمه از سر اجبار است. ساختن یک  حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی و کپی کردن چند مطلب پراکنده با بازاریابی برنامه‌ریزی شده، تحقیقات بازار یا حضور در نتایج اشتراک‌گذاری متفاوت است. تیغ دو لبه شبکه‌های اجتماعی تنها این مورد نیست، کسب و کارهای زیادی تمایل دارند رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام و اینستاگرام را به عنوان بستر اصلی کسب و کار انتخاب کنند چرا که تصور می‌کنند مسیر کوتاه‌تری را به این روش خواهند پیمود و در اکثر موارد هم نمونه‌هایی را الگو قرار می‌دهند که می‌توان آنها را نمونه اینترنتی دلال‌ها و کارچاق‌کن‌هایی خواند که در هر اقتصاد بیماری حضور دارند.

۷- نیاز به انبار و انبارداری ندارید

خرید و انبارداری کالا با هدف راه‌اندازی فروشگاه، حتا در کسب و کارهای سنتی هم مانند قبل توسط صاحب اصلی فروشگاه انجام نمی‌شود، چرا که همه به خوبی از اهمیت تراکم سرمایه غیرفعال آگاه هستند. بخش قابل توجهی از اجناس موجود در قفسه‌های فروشگاههای زنجیره‌ای با کسب اعتبار و اعتماد تأمین کننده و بدون پرداخت اولیه تهیه می‌شود. این داستان پرشاخ و برگ‌تر از این حرف‌هاست که اینجا مجالی برای شرح و بسط آن باشد،  فقط بدانید که در اکثر فروشگاههای آنلاین ، کالاها پس از خرید مشتری از تأمین کننده تهیه می‌شود، فرایند لجستیک کالا بین تأمین کننده، فروشگاه و خریدار یک تخصص کامل و پرجزئیات است، خصوصا در مواردی  که کالاها نقدینگی قابل توجهی را متمرکز می‌کند.

۸- مزیت ایجاد کنید

مزیت رقابتی در کسب و کارهای اینترنتی یعنی چیزی که شما را یک سرو گردن از رقبا بالاتر قرار دهد. چیزی که با افتخار بتوانید به آن تکیه کرده و در میان انبوهی از کسب و کارهای مشابه متفاوت کند. جدید‌ترین و ناب‌ترین ایده‌ها اگر بازار پرمخاطبی پیش رو داشته باشند به سرعت رقیب پیدا خواهند کرد. مزیت رقابتی خودتان را پیدا کنید و بهبود ببخشید. این آسان‌ترین راه دیده شدن خدمات یا  محصولات شماست.

۹- لطفا جوگیر نشوید

آمارهای رسمی و غیر رسمی زیادی از دستاوردها و رشد شرکت‌هایی مثل آمازون، اپل، اوبر، دیجیکالا، آپارات و.. در سراسر دنیا و ایران منتشر می‌شود، اگر این داده‌ها به صورت تخصصی به اطلاعات تبدیل نشود تحلیل‌های صورت گرفته ازآن به سرعت سببب ایجاد خطاهای شناختی برای بنبانگذاران می‌شود. تعمیم‌های عجیبی که یک مسیر شکست فرسایشی پیش روی کسب و کار قرار می‌دهد. شکست سریع در کسب و کارهای نوپای اینترنتی یک شانس بزرگ محسوب می‌شود، تا حدی که اساس پیش‌نمونه‌سازی بر اساس آن بوجود آمده است.

۱۰- و باز هم جوگیر نشوید

از سال ۱۳۹۲ تاکنون رویدادها و برنامه‌های کشوری و استانی زیادی با موضوع استارت‌آپ در کشور تحت عناوین مختلف در حال  برگزاری است که نقش تعیین کننده‌ای در هدایت افراد به سمت کارآفرینی اینترنتی داشته است. تا زمانی که نیاز به آموزش و هدایت را با هدف راه‌اندازی و توسعه کسب و کار دنبال می‌کنید، حضور در این رویدادها می‌تواند ارزشمند باشد اما اگر تبدیل به رویدادبازی و حضور پیوسته بدون هدف شد تنها شکل دیگری از اتلاف وقت است. فراموش نکنید ساعت‌ها همایش و مباحثه در مورد آموزش شنا تا زمانی که در آب نرفته‌اید ارزش ندارد.

منبع: به ایده

ارسال یک پاسخ