Take a fresh look at your lifestyle.

5 قدم مهم در کسب و کار اینترنتی برای تحقق یک زندگی رویایی

0 184

5 قدم مهم در کسب و کار اینترنتی برای تحقق یک زندگی رویایی

وقتی که شما در حال خواندن این مقاله هستید ، مصرف‌کنندگان در سراسر جهان در حال صرف میلیون‌ها دلار به صورت آنلاین می‌باشند. تخمین زده می‌شود که ۲٫۵ میلیارد نفر در هر روز به اینترنت متصل می‌شوند. ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم که فرصت‌های جدیدی را برای شروع و ایجاد کسب و کاری که از قدرت و دسترسی اینترنت استفاده می‌کند.

تا زمانی که فرصتی وجود دارد، رقابتی نیز در جریان است. شما می‌توانید هر موضوعی را گوگل کنید و حداقل چندین کارآفرین بیابید که ارائه دهنده خدماتی مرتبط به آن موضوع هستند. خواه شما یک کسب و کار آفلاین  که وجود داشته است  و بخواهید در اینترنت توسعه دهید یا تصمیم دارید کسب و کار آنلاین تان را آغاز کنید ، شما مجبور به رشد کردن خواهید بود.

اینترنت به شما فرصت خلق کسب و کاری را ارائه می‌دهد که شما بسیار دوست داشتید در سراسر زندگی داشته باشید. اداره کردن کسب و کاری که درآمد و سودآوری را از هر نقطه جهان بوجود می‌آورد و دیگر یک رویا و خیال نیست. در حقیقت  این مقاله را در پروازی از «تهران» به «تفلیس» می‌نویسم و این در حالی است که کسب و کارم در حال درآمدزایی است ،  درست در زمانی که در حال پرواز هستم.

۵ قدم برای شروع یک کسب و کار اینترنتی

۱- موضوع سودآوری را انتخاب کنید

انتخاب یک موضوع به اندازه کافی خود کاریست دشوار ، اطمینان از سودآوری جایست که بعضی از کارآفرینان به بخت و اقبال خود لطمه می‌زنند. برای ایجاد یک کسب و کار، مشتریان باید بتوانند آنچه را که شما ارائه می‌دهید بپذیرند. تحقیق‌تان را بر روی سودآوری یک موضوع با دیدن کسانی که خدمتی را به مخاطب ارائه می دهند و چگونه اینکار را انجام می دهند متمرکز کنید.

۲- شالوده مستحکمی ایجاد کنید

بنیان کسب و کار آنلاین شما شامل وب سایت‌ ، فهرست ایمیل‌ و فهرست شبکه اجتماعی می‌باشد. جنبه‌های کوچک بسیار زیادی دیگری نیز وجود دارد ، اما شالوده و بنیان کسب و کار آنلاین‌تان در مرکز همه اینهاست. شما تنها پنجره کوچکی برای جلب توجه اشخاص دارید. اگر وبسایت شما گیج کننده است ، افراد دیگر بر روی سایت شما کلیک نخواهند کرد. تعداد صفحات‌تان را تا جای ممکن کم‌تر کنید. داشتن صفحه «درباره ما» که شخصی باشد و خوانندگان را به پیام شما پیوند دهد و شما را به عنوان کارآفرین معرفی کند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شبکه‌های اجتماعی دارای بیشمار کاربر هستند ، اما جستجوی اورگانیک به هیچ چیزی نمی‌رسد. شما باید به درستی به مخاطبانتان توجه کنید. بازاریابی اینترنتی همچنان بهترین راه برای تبدیل بازدیدکننده‌ای به یک مشتری است. با ارائه چیزهای کوچک دیجیتال مجانی برای جلب نظر افراد به ثبت نام ، فهرست ایمیل‌های خودتان را بسازید. سعی کنید شبکه های اجتماعی موثر در کسب و کارتان را شناسایی کنید و در آنها حضور داشته باشید ،  اما زیاد از حد ، خودتان را درگیر تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی نکنید. از آن فقط به عنوان بخشی از استراتژی کلی‌تان استفاده کنید.

محتوایی سرگرم کننده و با ارزش ، نه سبک و بی‌ارزش تولید کنید. با ارائه محتوایی عملی و بارارزش افراد جذب خواهند شد و به محتوای شما واکنش مثبت نشان خواهند داد. دنبال کننده یا طرفدار نخرید ،  این مسئله جذابیتی را برای شما جلب نخواهد کرد. بر روی ارتباط با گروه‌های جلب شده به جای تلاش برای بدست آوردن تعداد بیشتری از مخاطب تمرکز کنید. همواره می‌بینیم کارآفرینانی که ۳۰,۰۰۰ نفر دنبال کننده دارند ولی تنها تعداد کمی از آنها پست های شان را لایک و یا به اشتراک می گذارند.

کسب و کار اینترنتی

 

۳- ایجاد مخاطبین با ارزش

اگر محتوای وب سایت و رسانه های اجتماعی تان خشک و سازمانی باشد مردم را جذب نخواهید کرد و بالطبع آنها تبدیل به مشتری نخواهند شد ، هدف شما این است که طرفداران و پیروان آرامش بخش را بسازید تا همه چیز را در مورد شما و کسب و کارتان بدانند. شما این ارتباط را با ارائه محتوای پر ارزش ایجاد خواهید کرد ، وقتی محتوای ارزشمندی را ارائه می دهید، مردم مشغول به کار می شوند و نسبت به محتوای شما پاسخ می دهند.

یک اشتباه بسیار بزرگ 

بسیاری از کسب و کارهای بی تجربه  ، دست به خرید لایک و یا دنبال کننده در شبکه های اجتماعی می کنند. این اشتباه بزرگی است و به شما پیشنهاد میکنم طرفداران یا دنبال کنندگان تان  را خریداری نکنید، شما هرگز تعامل ایجاد نمی کنید. به جای تلاش برای به دست آوردن تعداد زیادی فالوور و یا لایک سعی کنید محتوای با ارزش ایجاد کنید تا افراد مرتبط با کسب و کارتان را پیدا کنید و آنها را تبدیل به طرفدار کنید، همه ما کارآفرینانی را دیده ایم که ۳۰،۰۰۰ فالوور دارند ، اما پست های آنها ۱۰ الی ۲۰ لایک و کامنت دریافت میکند.

۴- پیشنهادات ویژه‌ای درست کنید

یک کسب و کار به این معنی است که شما چیزهایی برای فروش دارید ، و در کسب و کار آنلاین هم این مسئله تفاوتی نمی‌کند. یکی از ویژگی‌های خوبی که کسب و کار آنلاین دارد این است که آنچه را که شما می‌فروشید می تواند محصولات  دیجیتال باشد. برای متوجه شدن بهتر موضوع پیشنهاد میکنم مقاله کسب و کار اینترنتی آموزشی محور را مطالعه کنید.

شما می‌توانید کتاب‌ها ، راهنماها و درس‌ها را ایجاد کنید. آنها می توانند پیشنهادات شما باشند که به یکباره ایجاد می‌شوند  و سپس هر چند وقت یکبار آنها را به‌روز رسانی خواهید کرد. انواع مختلفی از برنامه‌ها و درس‌ها را ایجاد کنید زیرا آنها به مخاطبان شما کمک می کنند و با استفاده از فهرست ایمیل‌هایتان این برنامه و درس‌ها را تبلیغ و بفروشید. آنها را قابل اجرا و پر از محتوا ارزشمند درست کنید. اگر تصمیم داشتید کسب و کار سودآور آموزشی تان را راه اندازی کنید و از نقطه آغاز و مسیر این کار اطلاع ندارید پیشنهاد میکنم در دوره ارزشمند «اسرار مدرسان هوشمند» شرکت کنید.

۵- آزمایش و سنجیدن

یکی از بهترین راه ها برای شناختن آنچه که برای کسب و کار شما مناسب است ، این است که آزمایش کنید که چه چیزی برای کسب و کار شما کار میکند و چه چیزی به درد کسب و کارتان نخواهد خورد. و این مهم فقط و فقط با عمل و اجرا کردن میسر خواهد شد ، اگر دارید سعی می کنید بهترین محصول را به بازار ارائه دهید سخت در استباه هستید ، چراکه هر محصولی نیاز به فیدبک های واقعی از مصرف کننده خواهد داشت و شما باید این موضوع را آزمایش و تست کنید. پس آزمون و خطا جز مهمی از ایجاد کسب و کار است و هیچ نگران نباشید شرایط پایدار و سودآور به زودی خواهد رسید.

آرزوهانون را دست کم نگیرید

زندگی کوتاه است. آنقدر کوتاه که نباید آن را صرف ایجاد کسب و کاری کنید که به شما  زندگی که همیشه آرزویش را داشتید را ندهد. از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای رشد و یا ایجاد کسب و کار استفاده کنید. اینترنت و ابزارهای وابسته به آن آزادی و زمان بیشتر را به شما هدیه خواهد کرد.

صداهای بسیار زیادی برای جلب توجه به صورت آنلاین وجود دارد. نگران نباشید ، شما به راحتی دیده می‌شوید زمانی که کار را متفاوت و خاص انجام دهید. سعی کنید دنبال‌کنندگان وفادار و متعهد را از طریق اصالت کسب و کارتان ایجاد کنید. مزیت و سودی به آنها برسانید که آنها بتوانند با آن مشکلات شان را حل کنند و بر موانع‌شان فائق آیند. طولی نمی کشد که آنها مروج کسب و کارتان خواهند شد  و دیگران را به سمت شما و کسب و کارتان سوق می‌دهند و باعث رشدتان خواهند شد.

منبع: به ایده

ارسال یک پاسخ