Take a fresh look at your lifestyle.

برای طراحی وب سایت استارتاپ خود به این 7 نکته توجه کنید

0 65

برای طراحی وب سایت استارتاپ خود به این 7 نکته توجه کنید

وب سایت، راحت ترین ابزار برای نمایش نوآوری و ارزش های ایجاد شده برای استارت آپ هاست. از طریق سایت استارت آپ می توان تعامل بیشتری با کاربران برقرار کرد و نظرات و پیشنهادات آنها را در مورد روند استارت آپ فهمید.

یک وب سایت با عکس های جذاب، رابط  کاربرپسند و محتوای خلاصه و مفید می تواند مشتریان بیشتری را جذب کرد. چنانچه اصول ابتدایی و مهم در وب سایت استارت آپ رعایت نشود، هزینه های زیادی به بار خواهد آورد، حتی ممکن است منجر به شکست استارتاپ شود.

ما در این نوشته قصد داریم تا نکات مهم در طراحی سایت استارت آپ را به شما معرفی کنیم.

۱- ارایه محتوای خوب و کامل در وب سایت استارت آپ

اکثر استارتاپ ها تنها به دنبال طراحی گرافیکی و جذاب وب سایت خود هستند و به محتوا اهمیتی نمی‌دهند. به این نکته توجه داشته باشید که محتواهای متنی و صوتی و تصویری باید خلاصه و مفید باشند. اما یک کاربر بعد از اینکه وارد وب سایت شما شد، از چه طریقی باید در مورد استارت آپ شما، کسب اطلاعات کند ؟

محتوای وب سایت شما باید استارت آپ شما را به خوبی معرفی کند و به درستی پاسخگوی سوالات ابتدایی کاربران درباره آن باشد. همچنین تولید محتوا در وب سایت شما برای تبدیل کاربران به مشتریان بالقوه بسیار موثر است.

۲- پیاده سازی تجربه کاربری خوب

وقتی کاربری وارد وب سایت شما می شود، می خواهید چه کاری انجام دهد؟ این هدف بسیار مهم و تاثیرگذار در روند استارتاپ شماست. برای مثال دوست دارید که ابتدا کاربران در وب سایت شما ثبت نام کنند و بعد اخبار استارتاپ شما را مطالعه کنند و….

باید کاربر به آسانی برای هر یک از این اهداف، راهنمایی شود و یا حتی باید انگیزشی در آنها ایجاد کنید که این کارها را انجام دهند.

۳- توجه ویژه به محتوای ویدیویی

برای شروع یک کسب و کار لازم است که اهداف شما برای کاربران به وضوح مشخص گردد. یک کلیپ ساده و زیبا در صفحه اول وب سایت شما می تواند به خوبی به شما کمک کند تا ارزش های استارتاپ خود را معرفی کنید و از کاربران برای پیگیری استارتاپ تان تشکر کنید.

 

محتوای ویدیویی برای استارتاپ

 

تجربه نشان داده است که کاربران ویدیوها را بیشتر از متن های یک وب سایت، مشاهده می کنند.

۴- نمایش تجربیات مشتریان

کاربران علاقه دارند بدانند که شما با کدام کسب و کارها، همکاری داشتید تا دیدگاه روشن تری از استارتاپ شما داشته باشند. دانستن موفقیت ها و شکست های شما به کاربران کمک می کند تا برای همکاری با شما تصمیم گیری بهتری داشته باشند.

۵- منو راهبری راحت و در دسترس

در اکثر استارتاپ ها تمرکز زیاد بر نوآوری موجب فراموشی و یا کمرنگ شدن کارایی وب سایت می شود. شما باید طراحی وب سایت خود را به گونه ای انجام دهید که کاربر به سادگی به خواسته اش برسد. مثلا در برخی از وب سایت ها به جای عبارت “تماس با ما” از عبارت “از ما بخواهید” استفاده می شود که شاید کمی عبارت جالبی باشد اما کاربر با مشاهده آن دچار ابهام خواهد شد. گاهی اوقات سادگی برتر از نوآوری است.

۶- لینک به صفحات شبکه های اجتماعی

بسیاری از وب سایت ها، لینک های صفحات اجتماعی خود را در بخش تماس با ما قرار می دهند. امامتاوب به شما پیشنهاد می کند که این لینک ها را مدام در برابر چشمان کاربران قرار دهید. برای مثال بخشی از بالا یا پایین صفحه وب سایت خود را به این لینک ها اختصاص دهید تا بیشتر به چشم کاربر بیایند.

برخی از کاربران، صفحات اجتماعی را به وب سایت ها ترجیح می دهند و با آنها راحت‌تر هستند. شما از طریق لینک به صفحات اجتماعی به کاربران کمک می‌کنید که استارتاپ شما را در هرجایی که راحت‌تر هستند، دنبال کنند.

۷- تلاش برای کاهش زمان بارگذاری صفحه

صفحه اصلی جذاب و ساده برای وب سایت شما می تواند موجب افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری شود.

انتظار نداشته باشید که همه کاربران به اینترنت پرسرعت مجهز باشند. لذا شما باید میزان زمان بارگذاری وب سایت خود را کم کنید تا همه کاربران به راحتی بتوانند وب سایت شما را بارگذاری کنند. تحقیقات نشان داده که حتی یک ثانیه زمان بارگذاری بیشتر می تواند هفت درصد نرخ تبدیل شما را کاهش دهد. پس به این نکته دقت کنید.

منبع: فناوری به وقت تبریز

ارسال یک پاسخ