Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

4,468

101 تکنیک برای تولید محتوای دیجیتال

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

زمانی که شما به‌درستی در اینترنت به جستجو بپردازید، از زیادی محتوای موجود و از آن مهم‌تر تنوع محتواها تعجب خواهید کرد. با ایده جدید ما شما فرصت‌هایی که می‌توانند باعث انتشار ویروسی محتوای شما شوند را از دست نخواهید داد و همچنین می‌توانید آن‌ها را به‌صورت دوره‌ای تکرار کنید. این کار برای دانستن کاربرد هر نوع محتوا و اینکه ببینید کدام نوع برای کمپین شما مفید است، ارزشمند است.

در قدم اول باید بدانید که شما از طریق محتوا می‌خواهید به چه اهداف و نتایجی دست پیدا کنید.

اهداف تولید محتوا  :

  • برای سرگرمی : این مورد برای مخاطب جذابیت حسی قوی ایجاد می‌کند و باعث به اشتراک‌گذاری زیاد محتوا می‌شود.
  • برای آموزش : این مورد نیز می‌تواند خروجی گسترده‌ای داشته باشد، خصوصاً برای کسانی که هنوز در مورد محصول یا خدمات اطلاعاتی ندارند. این محتوا نیز اغلب زیاد به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • برای متقاعد کردن : این محتوا کمی احساسی‌تر است و به‌تدریج ذهنیت مشتری را تغییر می‌دهد (من میگویم مشتری زیرا محتوای متقاعدکننده اغلب برای درک محصول استفاده می‌شود).
  • برای تغییر دادن : این محتوا اغلب به‌جای احساسی، غیرمنطقی محسوب می‌شود، چون شما نیاز به فکر و تصمیم‌گیری دارید که چه تغییری به شما پیشنهادشده است.

محتوا کاملاً به فرد بستگی دارد. هرکسی نمی‌تواند محتوای احساسی را پذیرا باشد و ممکن است بعضی افراد مستعد پذیرش محتوای کوبنده باشند. به‌عنوان یک همراه مفید برای این لیست، ما یک برند را به‌عنوان یک جعبه‌ابزار ناشر قراردادیم تا بتوانید قدرت محتوای خود را کاملاً به کار ببندید.

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

در اینجا ۱۰۱ مدل از محتوا وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید.

۱- اینفوگرافیک‌ها: نام این مدل به‌خوبی بیانگر ویژگی‌های آن است؛ ارائه تصویری از داده‌ها و اطلاعات. اینفوگرافیک‌ها باعث می‌شوند که آمار یا مطالبی که شما در مورد آن صحبت می‌کنید، برای خواننده بسیار جذاب‌تر شوند.

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۲- تصاویر الگوهای رفتاری (ترول ): این نوع محتوا در میان کاربران جوان اینترنت بسیار محبوب است. آن‌ها اغلب فیلم‌ها و تصاویری با متن طنزآمیز است که معمولاً به‌صورت ویروسی منتشر می‌شوند. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید الگوهای خنده‌دار بسیاری پیدا کنید.

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۳- ویدیوها: تمایل بر این است که این ویدیوها چنددقیقه‌ای باشند و چیزی که فیلم‌بردار قصد بیان کردنش را دارد به‌اختصار در آن گفته شود. ویدیو می‌تواند محتوای آموزشی یا طنز داشته باشد و هر فردی می‌تواند از آن لذت ببرد.

مثال : آشنایی با چند ایده‌ جالب برای شروع یک بازاریابی ویدیویی تاثیرگذار

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۴- بررسی‌های شخصی در مورد محصول: همه افراد نظرات شخصی را دوست دارند؛ بنابراین اگر شما بر روی پلتفرم خود آن‌ها را نمایش دهید، خواننده‌ها می‌توانند ذهنیتی درباره تفکر شخصی شما از محصول داشته باشند. اگر شما یک وب‌سایت دارید، نظرات می‌توانند رتبه آن را بسیار بالا ببرند. امروزه دنبال کنندگان بررسی نظرات شخصی را به نوشته‌های یک مقاله ترجیح می‌دهند.

۵- نظرات دیگران در مورد محصول: این رویکرد برای محصولات یا شرکتی مشخص یکسان است. آمازون و eBay مثال‌های خوبی از این نمونه هستند که چگونه نظر شما روی یک محصول می‌تواند ذهنیت خریداران را عوض کند.

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۶- محتوای تولیدشده توسط کاربر: هر نوع محتوایی مانند نوشته، ویدیو، پست وبلاگ یا بحث که توسط شما و همه افرادی که در دسترس شما هستند، تولید می‌شود.

۷- راهنماهای چگونه: این محتوا برای موضوعات مختلف، ساده و پیچیده وجود دارد. این نوع محتوا به خواننده چگونگی استفاده از یک محصول یا سیستم را آموزش می‌دهد که شاید نحوه شروع کار کردن با آن را نداند.

 

مثال : چگونه می توانیم از شکست در بازاریابی دیجیتالی جلوگیری کنیم؟

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

۸- فهرست‌ها: این نوع محتواها امسال به‌ویژه در Buzzfeed بسیار رایج شده است. این مثال تنها برای اهداف کمدی بیان نمی‌شود، لیست روش مؤثری برای پوشش دادن هر نوع موضوعی است.

 

مثال : فهرست ایده های تبلیغاتی

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۹- ویدیوهای زنده: این نوع محتوا به شکل پخش زنده ویدئوها، به‌ویژه در رویدادهای ورزشی یا مصاحبه‌ها است.

 

مثال : اهمیت استفاده از استوریز اینستاگرام برای موفقیت برندها

 

۱۰۱ تکنیک تولید محتوای دیجیتال

 

۱۰- گفتگوهای آنلاین: پیام‌رسان Telegram یک نمونه عالی از چگونگی گفتگوی آنلاین در سال های اخیر است.

برای مشاهده ادامه مطلب فایل پی دی اف را دانلود کنید.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.