Take a fresh look at your lifestyle.

شرکت فیروز و عمل و تعهد به مسئولیت اجتماعی

0 156

شرکت فیروز و عمل و تعهد به مسئولیت اجتماعی

نمی دونم مسئولین شرکت فیروز از درج این یادداشت خرسند خواهند بود یا خیر. با این حال چون این مطلب پیش از این توسط آقای قاضی مقدم درج شده بود و با تاکید ایشان جهت درج در کافه بازاریابی در اختیار ما قرار گرفت تصمیم به نشر آن گرفتیم.

آقای قاضی مقدم می گویند: هرچند این روزها بحث عمل به مسولیت اجتماعی از سوی شرکت ها و موسسات تجاری به یک ابزار تبلیغاتی و وسیله ای برای مانور و اخذ امتیازات کوچک و بزرگ از سازمان ها و نهادهای همکار تبدیل شده، ولی هستند شرکت ها و مجموعه هایی که فارغ از هرگونه نگاه ابزاری و بدون سروصدا و هرگونه هیاهوی تبلیغاتی بی سروصدا به عمل به تعهدات و مسئولیت های اجتماعی خودشان مشغول اند و در این راه حتی فراتر از تعهدات و انتظارات این حوزه نیز عمل می کنند.شاید البته شما هم نمونه های متعددی از فعالیت های این چنینی از شرکت هایی رو که اقدامات خود در این حوزه رو در بوق و کرنا می کنند و نهایت استفاده رو از این اقدامات می برند و شاید هم شرکت های مسئول و متعهدی در این زمینه رو بشناسید که حتی فراتر از وظایف و تعهدات خودشون عمل می کنند و هیچ چشمداشتی هم نسبت به این اقدامات خودشون ندارند.

این موضوع رو از این جهت طرح کردم که اخیرا طی چند جلسه کاری فرصتی دست داد تا با گروه بهداشتی فیروز آشناتر شوم و طی همین آشنایی متوجه شدم این شرکت در کارخانجات خود در قزوین تعداد بسیار زیادی از هموطنان کم توان جسمی، حرکتی رو به همکاری گرفته و بخش زیادی از عملیات خودش رو از این طریق صورت می ده. طی تحقیق بیشتر البته متوجه شدم مدیرعامل محترم این شرکت نگاهی بسیار انسان دوستانه و همراه با احترامی نسبت به این هموطنان گرامی داره و حتی بعضا چارچوب های اداری و فرایندی رو به جهت تسهیل در همکاری این عزیزان منعطف تر ساخته. برای دوستانی که این اقدام انسانی رو می پسندند و با عرایض بنده ترغیب شدند در این زمینه حرکتی صورت دهند این نکته رو هم عرض کنم که معمولا مجموعه های NGO متعددی برای رسیدگی و پرداختن به امور این عزیزان وجود دارند و به عنوان مثال کانون توانا امکان فعالیت و بکارگیری این عزیزان رو در مجموعه ها و شرکت های مختلف فراهم و مدیریت می کنه.

با من و سایر مخاطبان در میان بگذارید…

اصولا پرداختن به چنین موضوعی را تا چه حد دغدغه ای جدی و ضروری برای شرکت ها می دانید؟ چه شرکت ها و مجموعه هایی را می شناسید که در این زمینه اقداماتی قابل ستایش و قابل تحسین صورت داده اند؟ تا چه حد این اقدامات را در کامیابی شرکت در بازار و استقبال مصرف کنندگان موثر می دانید؟

منبع: کافه بازاریابی

ماهنامه کارآفرین ناب نیز در شماره 28 خود در همین راستا با این کارآفرین برتر ملی مصاحبه داشت. می تونید مصاحبه رو از لینک زیر بردارید.

پیوست‌ها:
فایل توضیحات حجم فایل
دانلود این فایل (karafarinenab28 .pdf)دریافت فایل   1674 Kb


صفحه اصلی

ارسال یک پاسخ