Take a fresh look at your lifestyle.

قبل از شروع راه اندازی استارتاپ به این ۵ نکته دقت کنید

127

قبل از شروع راه اندازی استارتاپ به این ۵ نکته دقت کنید

 

شروع کسب و کار آرزوی خیلی هاست. عواملی مانند رئیس خود بودن، انعطاف ساعت های کاری و تغییر دادن زندگی مردم انگیزه ی افراد زیادی برای کارآفرینی است. با اینکه خیلی از مردم ایده های بسیار خوبی دارند که می توانند بوسیله ی آنها کسب و کار خودشان را به راه بیاندازند، عواملی مانند عدم آگاهی از روال کار و نقطه ی شروع باعث دلسردی آنها می شود.

از این رو در ادامه قدم های ابتدایی ایجاد کسب و کار ” استارتاپ ” برای شما آورده شده است:

  • ایده تان را محک بزنید

اولین کاری که باید بکنید این است که نظرات مشتری را درباره ی ایده های مشابه به ایده ی خودتان را بدانید. برای این کار می توانید وبسایت های رقبای تان را چک کنید و ببینید مردم چقدر از آن ایده استقبال می کنند؟ سپس از خود سوال های مهمی بپرسید:

  • آیا مردم به محصولی که من ارائه می کنم نیاز دارند؟
  • ویژگی منحصر به فرد محصول من چیست؟ آیا این ویژگی آنقدر عالی است که من را از رقیبانم متمایز کند؟
  • آیا محصول من مشکلی از مردم را حل می کند که هنوز در بازار ارائه نشده باشد؟

علاوه بر اینکه نیاز کنونی مشتری تان را باید بشناسید، نیازهای آینده ای که او خواهد داشت را نیز باید پوشش دهید تا بتوانید در بازار پایدار بمانید. بهترین راه برای اینکه بفهمید محصول شما چقدر مورد استقبال دیگران قرار گرفته این است که از خود مشتری سوال کنید. یقین بدانید پاسخ هایی دریافت خواهید کرد که تا به حال از کسی دیگر نشنیده اید. این پاسخ ها واقعی هستند.

  • اسم انتخاب کنید

اسم انتخاب کنید

اسم مناسب باید آسان و به یاد ماندنی باشد. نیز ویژگی های محصول تان را به طور هوشمندانه ای بیان کند. قدم بعدی جستجوی اینترنتی است. شما باید مطمئن شوید شخص دیگری وبسایتی را با نام شرکت شما ایجاد نکرده باشد. خوشبختانه دامنه ها متفاوت هستند و احتمال بودن دو وبسایت با یک ترکیب الفبایی و یک دامنه وجود ندارد.

اسم گذاری کار سختی است زیرا اولین چیزی که مردم از شما می بینند و می شنوند نام شرکت تان است و اگر به خوبی انتخاب شده باشد هرگز از ذهن ها پاک نمی شود.

  • برنامه ریزی کنید

شاید فکر کنید نوشتن طرح کسب و کار یا بازاریابی زمان گیر است اما زمانی که برای آن اختصاص می دهید در مقایسه با مزایایی که برای شما به ارمغان می آورد قابل شمارش نیست. در یک طرح بازاریابی و کسب و کار مسائل کاری، مالی و بازاریابی به خوبی مشخص می شود.

به هنگام نوشتن طرح واقع بین باشید. حقوق تان باید به اندازه ای باشد که برای زندگی لازم دارید. باقیمانده ی پول باید برای اهداف بزرگ تری مانند تبلیغات و گسترش کار گذاشته شود.

  • سرمایه گذار پیدا کنید

سرمایه گذار پیدا کنید

قدم نهایی عملی کردن کارهایی است که روی کاغذ آورده اید. برای این کار به سرمایه نیاز دارید. راه های زیادی برای یافتن سرمایه گذاران وجود دارد که البته هر کدام به نوع محصول یا خدماتی بستگی دارد که ارائه می دهید. برای مثال می توانید از سرمایه گذاران ریسک پذیر استفاده کنید.

سرمایه گذار فرشته یا ریسک پذیر می تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند و مهم تر از آن بودجه ی مورد نیاز برای تشکیل تیمی که ایده ی منحصر به فردتان را به بهترین نحو عملی کند را در اختیار تان قرار دهد.

یکی از بهترین راه های جذب سرمایه، سرمایه گذاری جمعی است. برای این کار باید ویدئوی عالی از کاری که انجام می دهید ساخته و پخش کنید. با این کار با یک تیر دو هدف را خواهید زد. اول اینکه اگر توجه مردم را جلب کند سرمایه ی لازم را بدست خواهید آورد. دوم اینکه با جلب نظر مردم از موفقیت محصول تان مطمئن می شوید زیرا مردم حاضرند برای ایده ی شما پول بپردازند.

راه آخر این است که خودتان هزینه ی سرمایه گذاری را پرداخت کنید. اگر محصول تان موفق شود می توانید توجه سرمایه گذاران را جلب کرده و محکم تر به راه تان ادامه دهید. در صورت شکست حتما برنامه ای را از قبل تعیین کنید تا ورشکست نشوید.

  • کارهای اداری را انجام دهید

بعد از انتخاب اسم شرکت باید آن را به ثبت برسانید و البته کارهای اداری آن زمان گیر خواهد بود اما تنها مرز میان شما و شکل گیری ایده تان است. پس با صبوری این قدم ها را بردارید.

 

 

منبع: دیجیاتو

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.