Take a fresh look at your lifestyle.

ارتباط کارآفرینان و بازار توسط بازاریابی محتوا

345

ارتباط کارآفرینان و بازار توسط بازاریابی محتوا

 

راکبی گفت: ماهیت استراتژی محتوا در اقتصاد مدرن بر این اصل استوار است که اگر کارآفرین به عنوان مولد کسب و کار به طور مداوم اطلاعات جامع و ارزشمندی را در اختیار خریداران قرار دهد این مشتریان در نهایت با ایجاد اعتماد اقدام به خرید خواهند کرد.

 

کارآفرینان و تولیدکنندگانی که در حوزه فروش مشکل دارند بدون شک دچار ضعف در بازاریابی محتوا هستند.

امیر راکبی، کارشناس فروش و مشاور کارآفرینی با بیان مطلب فوق افزود: اگرچه در کشور هزاران کارآفرین و تولیدکننده در حوزه های مختلف فعالیت می کنند ولی نیمی از آنها به دلیل ضعف در بازاریابی محتوا و نداشتن استراتژی مناسب در این بخش هیچگاه دیده نمی شوند.

وی ادامه داد: در عصر اطلاعات کارآفرینانی موفق هستند که بتوانند با تولید محتوا و اطلاعات مختلف خدمات و محصولات خود را معرفی کنند، درحالی که امروز بسیاری از کارآفرینان و تولید کنندگان کشورمان به دلیل در دسترس نبودن اطلاعاتشان در فضای رقابتی دیده نمی شوند و اساسا مشتریان بالقوه این گروه را نمی بینند.

به گفته راکبی، امروزه بازاریابی محتوا جایگاه ویژه ای در بین صاحبان کسب و کار پیدا کرده است و هر شرکتی به این وسیله سعی دارد تا موقعیت خود را به عنوان رهبر فکری کسب و کار تثبیت کند و از این طریق بازار خود را به دیگران بشناساند در واقع بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که به فرآیند تولید و به اشتراک گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و به دست آوردن مشتریان جدید می شود می پردازد.

 

امیر راکبی

 

تنوع در ارائه محتوا

 

این مشاور کارآفرینی اظهار داشت: محتوا و اطلاعات یک تولیدکننده و یا کارآفرین می تواند در انواع مختلفی نظیر تحلیل رویدادهای آن حرفه و یا تولید فیلم ویدیویی، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، تدوین موارد راهنما و دستورالعمل ها، طرح سوالات و پاسخ ها و حتی مقالات و تصاویر مرتبط با آن حوزه ارائه شود.

وی اضافه کرد: کارآفرینانی که فرصت تولید این حجم از بازاریابی اطلاعات را ندارند حداقل باید اطلاعات کاملی از فعالیت های خود را در فضای وب، شبکه های مجازی و سایر پیام رسان‌ها قرار دهند تا مشتریان احتمالی بتوانند آنها را شناسایی و با آنها تماس بگیریند، واقعیت این است که بسیاری از تولیدکنندگان کشورمان ناشناس هستند و به غیر از چند مشتری ثابت اطرافشان، هیچ فروش دیگری ندارند که البته همین امر باعث آسیب پذیری آنها می شود.

راکبی با بیان اینکه بازاریابی محتوا حلقه متصل کننده مشتری با کارآفرین است افزود: کارآفرینانی که به تازگی وارد عرصه کسب و کار شده اند و در حوزه فروش با مشکل روبرو هستند باید از هر فرصتی برای بازاریابی محتوا استفاده کنند تا این اطلاعات نقش فروشنده مکتوب را برای آنها بازی کند.

 

ماهیت استراتژی محتوا در اقتصاد مدرن

 

به گفته وی، ماهیت استراتژی محتوا در اقتصاد مدرن بر این اصل استوار است که اگر کارآفرین به عنوان مولد کسب و کار به طور مداوم اطلاعات جامع و ارزشمندی را در اختیار خریداران قرار دهد این مشتریان در نهایت با ایجاد اعتماد اقدام به خرید خواهند کرد.

این کارشناس فروش ادامه داد: افرادی که با مشکل فروش محصولات خود مواجه هستند برای بهبود کسب و کار بهتر است هرچه سریعتر فعالیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند چرا که محصولات نیاز دارند در موردشان صحبت شود تا خریداران واقعی بتوانند آنها را پیدا کنند و این امر تنها با بازاریابی محتوا انجام می پذیرد.

 

دوران بنکداری به روزهای پایانی خود رسیده است

 

امیر راکبی خاطرنشان کرد: بهترین محصولات مطرح دنیا نیز برای معرفی نیاز به فروشنده دارند پس افرادی موفقند که بتوانند محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو معرفی و اطلاعات، ویژگی ها و مزیت های آن را به گوش مشتریان خود در دنیا برسانند، چرا که دوره مغازه داری و بنکداری روزهای پایانی خود را می گذارند و این اطلاعات هستند که خریدار و فروشنده را بدون اینکه همدیگر را ببینند به یکدیگر متصل می کند.

 

منبع: عصر ایران

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.