Take a fresh look at your lifestyle.

۶ ایده کاربردی برای راه اندازی استارتاپ کوچک

349

۶ ایده کاربردی برای راه اندازی استارتاپ کوچک

اگر به راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در سال جدید فکر می‌کنید، بهترین فرصت برای دنبال کردن رویای کارآفرینی‌ در اختیارتان قرار گرفته است.

عصر بانک؛اگر فکر‌هایی در سر دارید، اما دقیقا مطمئن نیستید چه می‌خواهید بکنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد. شروع کارهای بزرگ اغلب ترسناک به نظر می‌رسد، اما در اینجا ایده‌هایی را معرفی می‌کنیم که بتواند به کاهش ترس شما کمک کند.

مشاوره پیاده‌سازی امور تکنولوژیک

آیا در مسائل مربوط به IT و کارهای تکنولوژیک تخصص دارید؟ آیا دوستانتان وقتی کامپیوتر یا گوشی هوشمندشان دچار مشکل می‌شود سراغ شما می‌آیند؟ پس مشاوره در این حوزه می‌تواند مسیر کاری جدیدتان را تعیین کند. این روزها گام‌های بزرگی در حوزه تکنولوژی برداشته می‌شود؛ چه در حوزه هوش مصنوعی و چه در حوزه یادگیری ماشینی و تحلیل داده‌های بزرگ. این یعنی شرکت‌های بزرگ و کوچک برای بقای خود باید با تکنولوژی همراه شوند. این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان زمان، انرژی یا دانش کافی برای به‌کارگیری تکنولوژی در شرکت‌های خود را ندارند. شما با خدمات مشاوره در این زمینه می‌توانید به کسب‌وکارها کمک کنید راه حل‌های تکنولوژیک را اجرا کنند و به سودآوری بیشتر برسند.

 

خدمات پزشکی خانگی

بسیاری از کسب‌وکارها این روزها بر بازاریابی برای نسل هزاره متمرکز شده‌اند، اما شروع کسب‌وکاری با خدمات ویژه برای سالخوردگان می‌تواند کاری فوق‌العاده باشد. سن امید به زندگی بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته و این موضوع طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه را برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در این حوزه کار کنند، به دنبال دارد. طبق اعلام «موسسه ملی سالخوردگی» بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰ جمعیت ۸۵ سال به بالا در سطح جهان با افزایش ۳۵۱ درصدی مواجه خواهد شد که ۱۸۸ درصد آن مربوط به افراد ۶۵ سال به بالا است. همچنین تعداد افراد بالای ۱۰۰ سال در این مدت ۱۰ برابر می‌شود. استارت‌آپ‌ها می‌توانند با ارائه خدمات ویژه و رقابتی نیازهای این طیف از مشتریان را برآورده کنند. این خدمات می‌‌تواند هر چیزی از انجام خریدهای خانگی تا مراقبت پزشکی و … را دربربگیرد.

 

استارتاپ

مشاوره رسانه‌های اجتماعی

مطمئنا کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که خدمات مشاوره رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، اما شما می‌توانید با تمرکز عمده بر شبکه‌هایی که به کسب‌وکارها قدرت بیشتر می‌دهد، کارتان را متمایز کنید. فیس‌بوک و توییتر هنوز برترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا هستند، اما بسیاری از کسب‌وکارها به پلت‌فرم‌هایی مثل اینستاگرام، تلگرام، Tumblr و… روی آورده‌اند. همه این پلت‌فرم‌ها مخاطبان گسترده‌ای دارند، اما بسیاری از کسب‌وکارها هنوز نمی‌دانند در کدام رسانه‌ بیشتر شناخته می‌شوند و تاثیرگذاری بیشتری دارند.

اگر تخصص و تجربه خاصی در زمینه رسانه‌های اجتماعی دارید و پلت‌فرم‌های خاص را به خوبی می‌شناسید، می‌توانید استارت‌آپی داشته باشید که به کسب‌وکارهای دیگر برای فعالیت مفید و موثر در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند.

محصولات سالم و ارگانیک

این روزها مصرف‌کنندگان از هر سن و گروهی به سبک زندگی سالم و مصرف غذاها و محصولات طبیعی علاقه‌مند شده‌اند. راه‌اندازی کسب‌وکاری که مواد غذایی یا بهداشتی و آرایشی مثل شوینده صورت، اسکراب‌ها و… که با مواد طبیعی و سالم تهیه شوند، ارائه کند می‌تواند نیاز این طیف فزاینده از مخاطب را برطرف کند. حتی اگر همیشه به فکر باز کردن یک رستوران یا تهیه غذا بوده‌اید، وقت آن است که با متمرکز شدن روی غذاهای سالم، بدون چربی و تهیه شده از مواد ارگانیک، یک مزیت رقابتی برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید و در منطقه خود متمایز باشید.

مشاوره جذب سرمایه

جذب سرمایه جمعی (Crowdfunding) به گروه‌های مختلف مردم امکان می‌دهد برای سرمایه‌گذاری در یک استارت‌آپ مشارکت فعال داشته باشند. جذب سرمایه جمعی مفهومی نوپا است، اما می‌تواند بهترین راه برای کارآفرینانی باشد که ایده خوب دارند و به‌دلیل نداشتن سرمایه کافی، نمی‌توانند از این منبع بهره ببرند. افرادی که با این کار آشنایی دارند می‌توانند با طرح‌ریزی، تهیه استراتژی و اداره کمپین‌هایی برای جذب حامیان مالی، تامین مالی بیشتری برای استارت‌آپ‌ها داشته باشند. ویکتوریا وست‌کات، مشاور جذب سرمایه جمعی می‌گوید: «واقعیت ‌این است که جذب سرمایه جمعی نه تامین مالی صرف است و نه حتی پیش‌فروش کردن. این یک روش کاملا جدید است.» با توجه به اینکه بسیاری از کارآفرینان به دنبال پول نقد هستند تا ایده‌های خود را به کسب‌وکار واقعی تبدیل کنند، وست‌کات معتقد است نیاز به جذب سرمایه جمعی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

کارشناس بازاریابی چندفرهنگی

همه کسب‌وکارها به دنبال روش‌های جدید برقراری ارتباط با مشتریان خود هستند، اما بسیاری از آنها برای ارتباط با اقلیت‌ها دچار اشتباه می‌شوند. تحقیقاتی که از سوی شرکت تبلیغات مستقیم AccurateLeads صورت گرفته، نشان می‌دهد بازاریاب‌هایی که اقلیت‌ها را هدف قرار نمی‌دهند، سهم ۳تریلیون دلاری در بازار را از دست خواهند داد. این تحقیق نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌ها این گروه از مشتریان را به این دلیل از دست می‌دهند که زمان کافی برای شناختن آنها اختصاص نمی‌دهند. کسب‌وکارها برای دستیابی به این نوع خریداران باید محل حضور آنها را شناسایی کرده و پیام‌های ویژه شده فراهم کنند. این موضوع علاوه‌بر قومیت‌ها و نژادها، فرهنگ‌‌های مختلف را هم باید دربربگیرد. بازاریاب‌ها در چنین شرایطی می‌توانند خود را از همتایانشان متمایز کنند.

 

 

منبع: عصر بانک

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.