Take a fresh look at your lifestyle.

دومین کنگره بین المللی توانمند سازی جامعه در حوزه مدیریت، اقتصاد، کارآفرینی و مهندسی فرهنگی

28

دومین کنگره بین المللی توانمند سازی جامعه در حوزه مدیریت، اقتصاد، کارآفرینی و مهندسی فرهنگی

 

معرفی کنگره

فرهنگ به عنوان نیروی مستقل و مؤثر در شکل گیری رفتار، افکار و اخلاق مردم در جریان کنش ها و واکنش های اجتماعی و ساختارهای ارتباطی است. هیچ جامعه ای نیست که در آن فرهنگ وجود نداشته باشد، با این حال جوامع در شکل نوع و فرهنگ با هم تفاوت دارند. از طریق فرهنگ است که اعضای جامعه می آموزند که چگونه بیندیشند وچگونه عمل نمایند. فرهنگ شکل دهنده به محیط و زمینه ساز تحولات اقتصادی، سیاسی واجتماعی و حتی تکنولوژیکی است. پژوهشگران معتقدند که اعتلای هر جامعه به فرهنگ آنبستگی دارد، به طوری که حتی ما با یاری فرهنگ می توانیم مسیر حرکت حیات آن جامعه رابررسی و پیش بینی نمائیم.
بسیاری از رفتارهای مطلوبی که در زندگی روزمره شاهد آن هستیم برخاسته از نوع فرهنگ آن جامعه و در حقیقت بازتاب تجربه های سازنده نسل های گذشته به نسل های آینده و رفتارهای نامطلوب اجتماعی به دلیل ضعف در فرآیند فرهنگ پذیری است. در واقع فرهنگ روشی برای زندگی در جامعه است که تمام معانی آن تجربه اجتماعی را در بر می گیرد.
زمانی که فرآیند انتقال فرهنگ به افراد با نقصان مواجه شود احتمال بروز آسیب هایی در برخی از رفتارهای اجتماعی خواهیم بود. مردم تمام فرهنگ‌ها و جوامع (حتى در توسعه ‌یافته‌ترین کشورها) در معرض مشکلات رفتارى مانند پنهان‌کارى، دروغگویی، ضعیف بودن کار جمعی، شتابزدگی، قانون گریزی، مصرف گرایی، وقت نشناسی و مانند آن بوده و هستند، در کشور ما نیز علاوه بر اینکه صفات و رفتارهاى خوب کم نبوده و نیست، در دهه های اخیر رفتارهای روزمره افراد دچار آسیب های فراوانی شده و به سوی رفتارهای سودجویانه و فردگرایانه سوق داده شده است. در واقع آسیب هایی که در سال های اخیر به فرهنگ ایرانی وارد شده است قابل مطالعه و بررسی است.
امیداست برگزاری این کنگره با رویکرد اسلامی بتواند آسیبهای موجود در جامعه از بعد فرهنگی واجتماعی را در یابد ، بررسی کند و سپس در نشست های دیگر جواب هایی برای حل مشکل را بدهد

 

محورهای کنگره

الف-توانمندسازی جامعه در حوزه مدیریت :

  1. مدیریت دانش
  2. مدیریت MBA
  3. مدیریت آموزشی
  4. مدیریت و برنامه ریزی
  5. مدیریت مالی و بازرگانی
  6. مدیریت دولتی و اجرایی
  7. مدیریت فناوری اطلاعات
  8. مدیریت شهری و صنعتی
  9. مدیریت بحران و پدافند غیرعامل
  10. مدیریت کشاورزی و محیط زیست

ب- توانمندسازی جامعه در حوزه اقتصاد :

  1. اقتصاد اسلامی
  2. اقتصاد و انرژی
  3. اقتصاد حمل و نقل
  4. اقتصاد خرد و کلان
  5. اقتصاد پولی و بانکی
  6. حسابداری منابع انسانی
  7. اقتصاد شهری و روستایی
  8. اقتصاد محیط زیست و کشاورزی
  9. اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی
  10. برنامه ریزی سیستمهای اقتصادی

پ- توانمندسازی جامعه در حوزه کارآفرینی:

  1. کارآفرینی توسعه
  2. کارآفرینی- MBA
  3. کارآفرینی سازمانی
  4. کارآفرینی و گردشگری
  5. آموزش و ترویج کارآفرینی
  6. کارآفرینی در بخش عمومی
  7. کارآفرینی و فناوری اطلاعات
  8. کارآفرینی و خدمات کشاورزی
  9. کارآفرینی و کسب و کار الکترونیکی
  10. کارآفرینی دانشگاهی و دانشگاه کارآفرین

ت- توانمندسازی جامعه در حوزه مهندسی فرهنگی:

  1. جمعیت شناسی و سیاست گذاری فرهنگی
  2. امنیت اجتماعی و توسعه نظم عمومی
  3. علوم تربیتی و مطالعات اجتماعی
  4. جامعه شناسی توسعه فرهنگی
  5. روانشناسی ، مشاوره و خانواده
  6. جامعه و فرهنگ شهری نوین
  7. الگوی فرهنگ ایرانی اسلامی
  8. مطالعات راهبردی فرهنگ
  9. علوم ارتباطات اجتماعی
  10. پژوهش علوم اجتماعی

 

تاریخ های مهم

برگزاری کنگره : ۱۶ اردیبهشت ۹۶- اعلام نتایج داوری : حداکثر تا ۷ روز پس از ارسال مقاله
مهلت ارسال اصل مقالات : ۴ اردیبهشت ۹۶ ماه ۹۵-مهلت واریز هزینه ها : ۱۰ اردیبهشت ۹۶

مهلت انتخاب کارگاههای آموزشی : حداکثر تا ۵ روز قبل از کنگره – آخرین مهلت ثبت نام : ۱۰ اردیبهشت ۹۶
مهلت انتخاب خدمات : ۱۰ اردیبهشت ۹۶- ارسال گواهی از طریق پست : ۳ هفته کاری پس از برگزاری

 

پوستر کنگره

 

همایش کارآفرینی

 

اطلاعات تماس

تلفن : ۷۷۸۹۰۹۵۶-۰۲۱

 

سایت کنگره

http://spconf.ir

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.